پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمدتقی آل هاشم

مرید حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: باید در مجالس عزاداری بیشتر به حال امروز خود گریه کنیم، نه مصیبت آن بزرگواران، چراکه ایشان در اوج عزت، جامعه اسلامی را از انحراف بزرگ تاریخی نجات دادند.

آيت الله محمدتقي آل هاشم، امام جمعه موقت تبريز

آیت الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که مجلس عزاداری و  سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فرصتی برای درک حقیقت نهضت عاشورا است، اظهار داشت: اگر عزاداری ها در ماه محرم و صفر و دیگر ایام سال، با معرفت و بصیرت خاص همراه باشد، به یقین بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی برطرف خواهد شد.
وی با تأکید بر این‌که فلسفه انتظار را باید در غدیر و عاشورا جستجو کرد، خاطرنشان کرد: انحراف جامعه اسلامی در صدر اسلام به حدی رسید که مسلمانان چشم بر دیده‌گان خود در غدیر بستند و منکر آن شدند و سال ها بعد نواده پیامبر اسلام را کافر نامیدند و عزم به شهادت آن حضرت کردند.
آیت الله آل هاشم با بیان این‌که عبرت از وقایع عاشورا در هر زمان و مکانی راهگشای امور خواهد بود، تصریح کرد: اگر امروز نیز جامعه اسلامی با انحرافات، کج‌روی ها و کج‌اندیشی ها مواجه باشد و عزم جدی علما برای مقابله با این خرافات و بدعت ها نبود، قطعا وقایقی تلخ‌تر از عاشورا را شاهد بودیم.
امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که معرفت لازمه حضور در مجالس سوگواری امام حسین(ع) است، گفت: حقیقت آن است که باید در این مجالس به حال امروز خود گریه کنیم، نه مصیبت آن بزرگواران، چراکه ایشان در اوج عزت، جامعه اسلامی را از انحراف بزرگ تاریخی نجات دادند، اما باید دید که ما برای زمینه سازی ظهور فرزند آن بزرگوار برا اصلاح جامعه امروز چه کاری کرده ایم.
آیت الله آل هاشم در ادامه با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) برای بازگشت جامعه منحرف صدر اسلام به مسیر غدیر بوده است، اظهار داشت: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای تبیین جایگاه امامت الهی و ضرورت آن قیام کرد، اگر بتوانیم این حقیقت مهم را در جامعه نهادینه کنیم، دیگر شاهد برخی انحرافات و کج‌روی‌ها در مجالس سوگواری نخواهیم بود.
وی سوگواری برای حضرت سید الشهدا(ع) را نوعی تقرب به درگاه الهی دانست و تصریح کرد: برپایی پرشور مجالس سوگواری و وعظ امام حسین(ع) در ماه محرم در حقیقت تأکید بر اندیشه غدیر، حاکمیت مسأله امامت الهی و دعا بر تعجیل در ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.
امام جمعه موقت تبریز در ادامه با اشاره به این‌که رسالت سیدالشهدا در حماسه کربلا، اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود، تصریح کرد: با الگوگیری از این حرکت بزرگ، باید این روح را در کالبدهای مختلفش شناسایی کنیم و متناسب با شرایط زمان و مکان، آن روح را زنده نگه داریم و ترویج کنیم

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ 1 / 9 / 1393برچسب:, توسط میثم